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군중 속의 남자 The Man of The Crowd

보들레르와 벤야민 모두 산보객의 문학적 개념을 에드거 앤런 포의 단편에서 찾았다. 1840년에 쓰여진 <군중 속의 남자>는 역설적이게도 런던의 거리로 우리를 데려다 준다. 이 작품은 현대 도시의 상징으로서 도시 속에서 이동하는 것에 도취되어 객관적인 관찰자 역할을 하는 군중을 사용한 최초의 예시 중 하나이다. 그리고 이미 여기에서 현대 도시의 영웅인 산보객은 그 종말을 암시한다. 애초부터 산보객은 도시 생활의 즐거움을을 분명히 보여주는 향수를 불러일으키는 인물로서 한가한 보행이 이제는 잉여의 것이 되어버리는 위협적인 변화를 맞이하게 된다. 두 차례의 세계 대전 사이의 아방가르드의 출현, 그리고 특별히 초현실주의의 발생과 함께 산보객의 역할은 겨우 구조되었고 그는 파리의 거리를 유랑하는 정당한 지위를 복개하게 된다초현실주의는 도시의 변화 가능성에 대해 열려있고 훗날 상황주의의 특징이 될 전복적이고 유희적인 실천들에 연관된 새로운 유형의 방랑자에 대한 해석을 제공한다.

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After an unnamed illness, the narrator sits in a coffee shop in London. Fascinated by the crowd outside the window, he considers how isolated people think they are, despite "the very denseness of the company around". He takes time to categorise the different types of people he sees. As evening falls, the narrator focuses on "a decrepit old man, some sixty-five or seventy years of age," whose face has a peculiar idiosyncrasy, and whose body "was short in stature, very thin, and apparently very feeble" wearing filthy, ragged clothes of a "beautiful texture". The narrator dashes out of the coffee shop to follow the man from afar. The man leads the narrator through bazaars and shops, buying nothing, and into a poorer part of the city, then back into "the heart of the mighty London". This chase lasts through the evening and into the next day. Finally, exhausted, the narrator stands in front of the man, who still does not notice him. The narrator concludes the man is "the type and genius of deep crime" due to his inscrutability and inability to leave the crowds of London.